Mahagonny

Dagblad Trouw
Dat weerspiegelde zich in de voortreffelijke cast van jonge operazangers. Alle stijlbreuken trotserend begaf die zich van de ene klip naar de andere. Het maakte de voorstelling alleen maar levendiger en de speelse en inventieve regie van Inna van den Hogen droeg daar alleszins aan bij. Dansers, veel stil spel en de Nederlands gesproken tussenteksten maakten dat de handeling goed te volgen was en amuseerde. 

Propria Cures
Met de keuze voor deze indringende opera over het ontstaan en de ineenstorting van de kapitalistische vrijstaat Mahagonny, blijkt Opera aan het IJ een goede neus te hebben voor stukken met de urgentie van Rock en Roll. Met Brecht ga je nooit met goed gevoel naar huis. Dat lag niet aan die afschuwelijk mooie danseressen die er extreem verdorven uit zagen. Ook had het niets te maken met de muzikale begeleiding. Waren het dan de harde, onbehaaglijke blikken van de zangers? Nee. Je kunt verdrietig worden dat alles zo goed is begrepen, dat je alles wat je ooit wilde, in één keer voor je neus ziet.

Magazin.klassik.com, Kevin Clarke
Das Werk ‘wirkt’ auf diese weise viel stärker, weil die Einheit von Text, Musik und  Szene gewahrt bleibt. Alles unterstürzt sich gegenseitig und steigert sich in der Gesamtwirkung. Die Solisten haben an diesem Erfolg natürlich entscheidenden Anteil. Die attraktive Meike van de Linde als Jenny trifft den vulgären, erotisch aufgeladenen und doch unschuldigen Chanson-Ton der Weillschen Musik nahezu ideal. Ansonsten setz die Regisseurin auf scharf gezeichnete Charaktertypen, auch beim vorzüglichen Damen- und Herrenchor, der hier die Rolle eines weiteren Solisten einnimmt.